پروژه مهر ۱۴۰۲ + پکیج تضمینی پروژه مهر ۴۰۳-۱۴۰۲ کلیه مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم

در میان طرح ها و پروژه های متعددی که در مدارس ایران برگذار میشود، همیشه نام یکی از آنها بیش از دیگر طرح ها برجسته است و آن نیز پروژه مهر است!! پروژه مهر از اهمیت بسیار بالایی در میان طرح های توصیه شده از سمت آموزش و پرورش دارد و همین باعث شده تا ما به نوشتن یک مقاله کامل در مورد آن بپردازیم. در این مقاله علاوه بر مطالعه مباحث پیرامون این پروژه میتوانید به دانلود فایل های مورد نظر خورد بپردازید و از آن لذت ببرید. برای دانلود از لینک پایین استفاده کنید.

برای دانلود کاملترین فایل های حرفه ای و تضمینی کلیک کنید

دانلود کنید

همینطور در صورتی که در مورد پروژه مهر، دانلود پروژ مهر ۱۴۰۲ و مسائل مرتبط سؤال و پیشنهادی در ذهن شما عزیزان وجود داشت میتوان از صفحه تماس با ما استفاده کنید.

پروژه مهر ۱۴۰۲

در پروژه مهر ۱۴۰۲ برخلاف اغلب طرح های موجود دیگر درآموزش و پرورش، معاونان و مدیران هستند که وظایف عمده را بر عهده دارند و معلمان عملا کار و وظیفه خاصی ندارند. البته معلمان وظایفی را در قبال دانش آموزان در کلاس های درس خود دارند اما در هر حال وظیفه اصلی در پروژه به عهده مدیر مدرسه است. با توجه به اینک حجم کاری این عزیزان بسیار بالاست گاها برخی از معلمان به صورت خودجوش به کمک آنها میشتابند و خود در پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳ کمک های لازم را به این عزیزان میرسانند.

در ادامه به جزییات کامل در مورد این پروژه میپردازیم و مواردی که در این مقاله با آنها روبرو خواهید شد به این شرح است:

با ما همراه باشید.

پروژه مهر دقیقا چیست و درآن چه اتفاقی می افتد؟

پروژه مهر چیست

بهتر است این موضوع را با یک مثال برای شما تفهیم کنیم تا دقیقا موضوعات موجود در پروژه مهر را متوجه شوید. به یاد بیاورید روز های اول مهر در تمامی مقاطع تحصیلی را. در این روز پس از ۳ و یا گاها ۴ ماه تعطیلی به ناچار مجبور بودیم به مدرسه برویم. احتمالا تمامی ۳ ماه تابستان را آزادانه رفتار کرده بودیم و حتی ساعت خوابمان هم به مدرسه رفتن موضوع نزدیکی نبود. حال باید دوباره در برابر شرایط درس و تحصیل قرار میگرفتیم و برای بار دیگر خودمان را درفضایی که در ذهنمان مانند زندان تداعی شده بود قرار دهیم.

در این زمان دقیقا چه چیزی باعث میشد تا کمی از این روحیه ضعیف ما کاسته شود و روحیه مثبت به ما وارد شود؟ پروژه مهر!! جشن ها، مراسمات، آسان گیری ها، زیبایی های موجود در مدرسه در ابتدای سال تحصیلی تماما مربوط به پروژه ای به نام پروژه مهر بود که در آن آموزش و پرورش؛ مدیران و معاونان مدارس را موظف میکند تا به هرچه بهتر برگذار شدن مراسمات ابتدای سال تحصیلی بپردازند و تا جای ممکن فضای مدرسه را به فضایی شاد و نشاط آور نزدیک کنند.

پروژه مهر

پروژ مهر 1402

تا اینجا احتمالا با کلیت موضوع پروژه مهر آشنا شدید و نیاز نباشد تا درمورد چیستی آن دوباره توضیحی ارائه کنیم. اما حال به یک سؤال مهم میرسیم. این طرح از کجا آمده است؟ چرا در مدارس ایران اجرا میشود؟ آیا ایده اولیه آن در آموزش و پرورش مدارس ایران کلیک خورده یا اینکه این ایده هم یک کپی برداری از ایده های آموزش و پرورش اروپایی است؟ به هر صورت که به این قضیه بنگریم؟ باید قبول کنیم که مدارس در همه جای دنیا و حتی در بهترین سطوح کیفیت، برای دانش آموزان یک فضای خسته کننده به حساب می آیند.

ابتدای سال تحصیلی در دیگر نقاط جهان

دانلود پروژه مهر ۱۴۰۲: شاید در برخی از نقاط دنیا مدارس به خوبی به نشاط و تفریح کشیده شوند اما بازهم قوانین سخت موجود در مدارس برای تمامی دانش آموزان اذیت کننده است و تحمل آن موضوع خسته کننده ای به شمار میرود و همینطور در تمامی نقاط جهان سیستم آموزشی یک تعطیلی چند ماهه برای دانش آموزان و معلمان دارد. حال بعد از دو الی سه ماه تعطیلی و چشیدن طعم آزادی دور از مدرسه تمامی دانش آموزان باید به صورت ناگهانی به فضای مدرسه وارد شوند و دوباره خود را در مقابل این قوانین طاقت فرسا ببینند!! در مورد کشوری که برای اولین بار چنین طرحی را (مشابه پروژه مهر) در مدارس خود به اجرا درآورد هیچ اطلاعات دقیقی موجود نیست اما موضوع حائز اهمیت این است که؛

برای دانلود کاملترین فایل های حرفه ای و تضمینی کلیک کنید

دانلود کنید

در تمامی دنیا به دانش آموزان اهمیت بالایی داده میشود و همواره میدانند که اولین روز های تحصیلی برای آنها مانند یک کابوس میماند. از همین رو سعی میکنند تا این روزهای اول بازگشایی مدارس را با یک کیفیت بسیار بالا و مراسمات نشاط بخش به اجرا درآورند سعی کنند تا همه دانش آموزان بتوانند در همین روزهای ابتدایی روحیه کافی بگیرند و به خوبی خود را با شرایط موجود در مدرسه وفق دهند. پس پروژه مهر پروژه ای نیست که تنها در ایران اجرا شود بلکه در اغلب کشور های جهان و با نام ها و جزییات متفاوتی اتفاق می افتد اما در نهایت خروجی یک موضوع ثابت است.

پروژه مهر ابتدایی

پروژه مهر ابتدایی

به هیچ عنوان نمیتوان از اهمیت پایه های ابتدایی مدرسه و پروژه مهر ابتدایی گذر کرد. دانش آموزان مقطع ابتدایی بسیار بیشتر از دیگر مقاطع نیاز به توجه در پروژه مهر دارند. سن این دانش آموزان پایین است و اگر در همین سنین پایین از درس و مدرسه گریزان شوند مطمئنا در بقیه مقاطع نیز با مشکلات فراوانی روبرو میشوند و عملا نمیتوان آنان را دوباره به فضای تحصیلی دعوت کرد. از همین رو چه آموزش و پرورش و چه معلمان و معاونان و مدیران، به این پروژه مهر اهمیت بالایی میدهند و به شدت بر روی برگذاری صحیح و اصولی آن تمرکز میکنند که مبادا در اولین روز های تحصیلی دانش آموزان کم سن آن با مشکلات و تضاد هایی در مدرسه روبرو شوند و این مشکلات باعث دلزدگی آنان شود.

پروژه  مهر ابتدایی از یک الی دوماه قبل از شروع ماه مهر توسط مدیران و معاونان به اجرا در می آید. آنها از همان زمان شروع میکنند و کار های خود را برنامه ریزی میکنند. یکی از مهم ترین اعمالی که به این روند و برگذاری صحیح پروژه مهر در مقطع دبستان کمک میکند، برنامه ریزی و تقسیم وظایف بین معلم و مدیر است. میدانید که قسمت عمده وظایف در این مدارس بر عهده مدیر و معاونان است و از همین رو این دو پست مهم باید قبل از اجرای وظایف خود در قبال پروژه مهر ابتدایی، وظایف را میان خود تقسیم کنند تا در این فرایند به هیچ عنوان مشکل و ایرادی به وجود نیاید.

پروژه مهر متوسطه اول

در متوسطه اول مدیران به پروژه مهر متوسطه اول اهمیت زیادی میدهند. دلیل آن این موضوع است که در این مقطع تحصیلی دانش آموزان با افزایش ساعت درس ها روبرو میشوند و این خود میتواند یک کابوس به تمام معنا برای آنها باشد که به کل باعث رنجش و آزار و اذیت آنها شود. از همین رو این عزیزان که به خوبی به این موضوع واقف اند سعی میکنند در پروژه مهر متوسط اول به آن اهمیت دهند و آن را در نگاه دانش آموزان موضوعی ساده و پیش پا افتاده جلوه میدهند. اما چطور؟

پروژ مهر 1402

معلمان در ابتدای مهر زمانی که فضای نشاط آور و دور از خسته کنندگی را برای دانش آموزان تداعی میکنند باعث میشوند تا آنها کمی به فضای مدرسه متوسطه اول امیدوار شوند و بتوانند کمی با این موضوع کنار بیایند که در این فضای مناسب تحصیل امر آسانی است و واقعا خسته کننده و طاقت فرسا نیست. البته باید این موضوع را بدانید که در صورتی که به ناگهان فعالیت های پروژه مهر متوسطه اول متوقف شود، دانش آموزان با شوک روحی مواجه میشوند که این خود موضوعی بسیار بدتر و ناراحت کننده تر است. بهتر است در پروژه مهر ۱۴۰۲ متوسطه اول کمی خلاقیت به خرج دهید و بتوانید کمی بیش از پیش فضای مفرح را ایجاد کنید.

پروژه مهر متوسطه دوم

پروژه مهر متوسطه

در پروژه مهر متوسطه دوم شاید دیگر اهمیت فعالیت ها مانند سال های قبل دیده نشود و عملا مدیران به آن اهمیتی ندهند اما مطئمنا این یک تصور و استراتژی غلط است. در هر حال خوب میدانیم که مقطع متوسطه دوم نسبت به متوسطه اول درسهای سخت تری دارد و ساعت های درسی آن با مطالب پربار تری نسبت به سالهای قبل همراه است. اگر به پروژه مهر این سال متوسطه بی مهری شود و اهمیتی را معطوف آن نکنیم، باید منتظر باشیم تا دانش آموزان به سرعت زیر بار سنگین کلاس های درسی این مقطع به اصطلاح کم بیاوند و نتوانند آنطور که باید خود را نشان دهند.

از همین رو به شدت و به صورت اکید پیشنهاد میشود تا برای پروژه مهر ۱۴۰۲ متوسطه دوم کمی خلاقیت جدید به کار ببرید تا دانش آموزان خود را حیرت زده کنید. این خلاقیت ها میتواند از دانلود فایل پروژه مهر در همین سایت به دست آید و یا از روش های ایده یابی دیگر برای آن استفاده شود. در هر حال امیدواریم که پروژه مهر ۱۴۰۲ متوسطه اول و پروژه مهر ۱۴۰۲ متوسطه دوم را به خوبی و با تفاوت نسبت به سال قبل و دیگر سال ها اجرا کنید.

پروژه مهر مدارس

تا اینجا با مفاهیم زیادی در مورد پروژه مهر آشنا شدید. اما این پروژه جزییات مهم دیگر نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم. این جزییات عبارتند از:

  • شعار پروژه مهر
  • ابلاغ پروژه مهر
  • گزارش پروژه مهر

هر کدام از موضوعات گفته شده یکی از جزییات مهم و ضروی در پروژه مهر مدارس است که مدیران باید به خوبی به آنها اهمیت دهند و بتوانند خواسته های آموزش و پرورش را در این زمینه برطرف کنند. حال دقیقا منظور از این موضوع چیست؟ در ادامه به هر کدام از این مفهوم پیرامون پروژه مهر مدارس به صورت جداگانه میپردازیم.

شعار پروژ مهر 1402

اولین موضوع شعار مهر است که هر ساله و از سمت آموزش و پرورش تعیین میشود. مطمئنا مشاهده کرده اید که هرساله رهبر کشور برای سال جدید شمسی شعار جدیدی را به تصویب میرسانند و پس از آن نیز اغلب ادارات و حتی کارگاه ها و کارخانه نسبت به شعار تعیین شده فعالیت های خود را برنامه ریزی میکنند و نسبت به اجراییات، آن را به اجرا در می ‌آورند. در شعار پروژه مهر نیز وضعیت به همین صورت است.

شعار پروژه مهر ۱۴۰۲ برابر است با مهر، شادی و آرامش

طبق مثال گفته شده، پس از ابلاغ  این شعار مدیران تمرکز خود را به اجرایی کردن آن معطوف میکنند.
موضوع بعد از شعار این پروژه، ابلاغ پروژه مهر از سمت آموزش و پرورش است. این ابلاغ قبل از شروع سال تحصیلی جدید انجام میشود زیرا اگر در زمان شروع آن این ابلاغ انجام شود مطمئنا مدیران و دیگر اعظای مدرسه زمان کافی برای انجام جزییات آن را ندارند و نمیتواند به آن صورت که باید به آن توجه کرد. همانطور که میدانید پروژه مهر هرساله طبق ابلاغیه آموزش و پروش انجام میشود و انجام آن باید بر طبق این مفاد باشد.

آخرین موضوعی که میتوان در مورد پروژه مهر بیان کرد، بحث گزارش پروژه مهر است. میدانید که اهمیت این پروژه برای آموزش و پرورش بسیار بالاست. از همین رو این اداره بسیار به آن توجه میکند و یکی از مواردی که این موضوع را ثابت میکند این است که این اداره هرساله از مدیران و معاونان در مورد فعالیت های انجام شده در پروژه مهر گزارش پروژه مهر را دریافت میکند تا مطمئن شود که تمامی موارد طبق ابلاغ نامه پیش رفته و بتواند فعالیت ها را بررسی کند.

دانلود پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳

دانلود پروژ مهر 1402

برای دانلود پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳ میتوانید از آرشیو مهر ما استفاده کنید. ما در این آرشیو فایل های بسیار زیادی را قرار داده ایم تا شما بتوانید به راحتی فایل های مورد نیاز خود را بیابید و آنها را دانلود کنید. این پروژ های مهر که در فایل های دانلودی قرار دارند مطمئنا از کیفیت مورد نظر شما برخوردار هستند و به خوبی پاسخگوی نیازات شما در این زمینه هستند و زمینه های مربوط برای نوشتن ابلاغ و گزارش باشد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید نهایت استفاده را از آن ببرید. همینطور امیدواریم دانلود پروژه مهر ۱۴۰۲-۴۰۳ برای شما بازخورد خوبی داشته باشد. با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان.


درباره ما

بازرگانی مهر در واقع یکی از بهترین سایت های آموزشی و تدوین فایل معلمان و دانش آموزان می باشد. شما عزیزان گرامی می توانید در صورت نیاز به تدوین و جمع آوری سایر فایل های آموزشی نیز به ما مراجعه نموده و به شکل بسیار حرفه ای فایل های خود را دریافت نمایید.

برای دانلود کاملترین فایل های حرفه ای و تضمینی کلیک کنید

دانلود کنید

منبع : بازگانی مهر

0